Dialog la nesfarsit..- din ciclul "cainii latra ursul merge "


– Buna seara.
– Buna seara, Doamne! In sfarsit ….raspunzi…
-Se pare ca uiti: nu esti singura pe pamant care Ma cheama….
– Asa e , Doamne. Uit. Uit pentru ca sunt mai presus decat problemele altora; adica fiecare cu problema lui si problema lui e unica si cea mai importanta..nu-i asa??
– Nu-i asa…degeaba v-am dat iubirea Mea sa vedeti ca nu e asa…nu ati invatat nimic….chiar ar trebui un al doilea potop?! hmmm…..poate ca nici pe acela nu-l meritati..poate ca meritati numai uitarea Mea si atat…hmm..o sa mai reflectez..
– Doamne, pana hotarasesti ce si cum spune-mi si mie, pacatoasa de mine, daca tot ne-ai creat , de ce ne-ai parasit?? caci e clar ca nu-ti mai calca piciorul pe pamant de multa vreme…prea multa urgie si prea multe buruieni in gradina Ta, Doamne! Chiar nu le vezi???….Si …se pare ca ne-ai uitat demult…
– Satan…
– Ce satan , Doamne??! Pai Tu unde esti? Adica Satan e mai puternic decat tine??? De ce il implici? Unde ti-e puterea Doamne??
Tacere. Un sunet de astre inabusit…
– Nuuuu, sa nu taci acum..si daca ai pretentii de la mine de profunzime ai degeaba! Mie sa-mi explici clar, pentru fapte clare: de ce mor copii nevinovati, de ce cei sarmani muncesc degeaba si fac foamea, de ce accepti „mintile luminate” care au dus planeta la sucombare , de ce permiti razboaiele, crimele si minciuna?! De ce?? Aaaaaaaaaaaa….sa nu mi explici acum metafizic ca nu tizne! Eu vreau raspunsuri clare!
De ce popa de la biserica de aici a permis asa zisa sarbatoare romaneasca cu mici, bere si manele in curtea si in fata bisericii? Pai unde erai ??? Iti placea tontoroiul alora in costume si bluze sub sani si harmalaia aia continua, ha??? Si parfumurile amestecate care acopereau aroma de tamaie…. Hmmm
Chiar ma intreb unde erai..si daca erai…oricum eu sunt furioasa ! Furioasa rau! ca s-au cam adunat , Doamne! Si tot astept! Astept niste raspunsuri de ani de zile si degeaba..si tot caut ca idioata sa gasesc raspunsul pe „langa mine” si nimic; dau tot de ambiguitati si intrebari! intrebari peste intrebari….si am cam obosit! Nu crezi ca avem dreptul , noi astia pacatosi , la ceva ajutor, indrumare , incurajare?? Nu crezi ca avem nevoie de un scut puternic in fata atator nenorociri?
Pai nu! ca esti ocupat! cu ce??
-Nu e treaba ta….
_Nuuuu? Si atunci care o fi treaba mea , Doamne? Care o fi treaba noastra a celor mici si neputinciosi?! sa traim de pe azi pe maine si Te adulam?! Aaaaaaa ..pai adulam dar vrem sa stim si pe cine! Caci daca adulam fantasme ajungem cu totii la balamuc…..multi deja sunt pe acolo….si nici macar nu esti impresionat! te doare durerea lor? neputinta lor te doare? te doare chinul unui copil care se lupta cu voci si fantasme de peste 9 ani..?? Ce a facut acel copil la 12 ani ca sa decizi ca va trebui sa poarte jugul nebuniei toata viata incepand de la acea varsta..?? Ce crima a facut la 12 ani??? ca m-am dus si m-am rugat Tie si te-am strigat prin toate colturile posibile! Si nu ai catadicsit sa apari! l-ai lasat sa se piarda..un copil bun si bland…multumesc , Doamne! caci cica l-ai „ales”….
-Pentru pacatele parintilor…..
-Auzi , Doamne? ia mai lasa- ma cu lozincile! „pentru pacatele parintilor…” repede raspunzi! si apropo, ce pacate aveam noi, parintii lui, caci de-abia deschisesem ochii asupra lumii?! ha?? pai nu sta asa garbovit si zi mi! ca daca nu mi zici e rau! Ca mi-am incalcit creierii cautand pacatul ala mare si nenorocit pentru care copilul meu plateste! Si am vazut ca altii au pacate imense si nu plateste nici unul nimic! Oi fi avand pacate dar nu asa ca sa -mi oropsesti copilul! !!
Asa ca fa bine si da-mi niste explicatii! Acum cat esti aici ca pe urma cine stie cand te mai prind…
-Hmmm..orgolioasa, aroganta si impertinenta…
-Daaaaaaaaa..si a naibii de furioasa pe deasupra! caci ma stradui sa aplic toate teoriile pe care ni le-ai lasat , sa respect toate cerintele Tale (cateodata fara sens) si tot degeaba! Copilul meu e tot mai rau! Si stii ce e cel mai rau ? ca constientizeaza! Si se lupta greu ! Si Tu ai urechile infundate!
merci!
– Nu v-am creat sa ma tin dupa voi…v-am dat liberul arbitru…si ati ales…ati ales singuri nebunia, deznadejdea, saracia, durerea, foamea si toate celelalte care nu eu vi le-am dat…
_Haaa?? Ma sochezi din ce in ce mai mult….In virtutea carui scop a „ales” copilul meu , la 12 ani, sa fie stigmatizat o viata???
Si om fi ales ca suntem asa cum suntem..dar nu uita , Doamne ca suntem dupa chipul si asemanarea ta….asta ce sa -mi spuna?? Pai iti spun eu ce imi spune! ca nici tu nu esti perfect si nu ai fost niciodata! Asta e! ne-ai creat si te-ai spalat pe maini…se pare ca Pilat nu a fost primul care a facut-o….si stii ce? nu avem nici un liber arbitru! Suntem la cheremul tau tot timpul! Iti place sa te joci cu vietile noastre si sa experimentezi! Habar nu ai de durerea noastra si „dragostea ” Ta pentru noi e nula!
Si daca suntem asa precum zici a suntem, asemanatori Tie, cum ai pretentii sa ne ceri perfectiunea ??? cum ai pretentia sa Te urmam cand Tu insuti esti imperfect!
Hai ca o dam in barci….mai bine zi ca nu dai doi bani pe noi si nu contam pentru tine nici ca cel mai mic fir de praf din universul asta! Si ca iti place al naibii de mult sa te joci si sa ne chinuiesti! esti un sadic, asta esti! Si tiran pe deasupra!
Stii ceva? Raspunsuri nu dai, stai in colt garbovit si vinovat cica si cu capul plecat…si razi in barba! Da , da distreaza te !sa vezi ce ma voi distra eu cand toti o sa -si dea seama cine esti si ce faci!Si cand toti te vor parasi ! sa vedem atunci cu cine te mai joci?? Cui mai impui norme si cui mai ceri adulare? Si pe cine mai osandesti cu cate o schizofrenie! Ai grija ca urmatorul sa aiba numai 5 ani…si sa- mi spui ca a „ales” nebunia..!
Nici macar un dialog nu poti intretine! Razi de unul singur si iti imaginezi cine stie ce minuni sau scene….! si tot dai din maini ..si eu vorbesc de una singura! Hmmm..oare nu ai si Tu nevoie de un psihiatru???

2 Răspunsuri

  1. >:D< o imbratisare… omeneasca!

  2. O primesc cu bucurie, Lili. Multumesc.

Lasă un răspuns

